Com saber el tipus de petjada i si necessites plantilles

La visita al podòleg és una obligació per conéixer la teva manera de córrer.

203

Abans d’escollir unes noves sabatilles amb les que practicar el teu esport preferit caldria saber el tipus de petjada que tens i saber si necessites plantilles personalitzades.

La única manera exacta per saber el tipus de petjada que tens és realitzant un estudi complet de mans de professionals, és a dir l’estudi que et pot proporcionar un podòleg.

Hi ha estudis senzills que es poden fer a botigues o bé d’algunes marques, amb els que tenir una lleugera idea de com aterra el peu, però pensa que no tot és tan simple, ja que el teu peu despega, es manté a l’aire i aterra, i en aquest impas pot realitzar moviments diferents.

Un altre aspecte és la forma del peu, la planta pot ser més plana, o amb més o menys forma, lògicament tot això també tindrà certa influència.

La majoria dels fabricants de sabatilles tenen 3 tipus de model segons la petjada, pronadora (sol ser bastant comuna), neutra i supinadora, depenent de com “gira el peu”, però està clar que el més freqüent no sempre vol dir que hagi de ser la teva manera de petjar.

També poden haver diferències a l’hora de caminar que a l’hora de córrer, per exemple, raó per la qual un mateix model ens pot servir per una cosa, però no necessariament per l’altra.

Sobre si necessites plantilles o no, el teu podòleg és qui pot determinar aquest aspecte, unes plantilles poden ser solució si pateixes d’alguna molèstia a causa de les sabatilles.

La plantilla estarà personalitzada a les teves característiques, és personalitzada, i haurà de substituir la plantilla existent a la sabatilla, que sempre ha de ser de petjada neutra.

Període d’adaptació de les plantilles personalitzades

Les plantilles personalitzades poden ser solució, ja que et donaran el suport per a la planta del peu que realment necessites, seguint la forma del teu peu, i lògicament això té ventatges.

Però per una altra banda, també es persegueix corretgir una mala petjada o situacions anatòmiques incorrectes, i això vol dir que ha de suposar una certa adaptació, que de vegades pot arribar a ser llarga.

De fet hi ha corredors que només utilitzen les sabatilles algunes vegades, per caminar, per exemple, i entrenen amb altres models (amb les plantilles comercials), buscant cerca comoditat.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.